Kesän kynnyksellä

Kesän alkaessa se tuntuu pitkältä, häiriöttömältä jaksolta, jonka voi täyttää kirjoittamalla. Vihdoinkin pääsen keskittymään kirjaprojektiini. Voin keskeytymättä pohtia vain sitä ja edistyä kirjassani pitkälle.

Kuluneena talvena olen saanut elämäkertahankkeeni hienosti alkuun. Olen koonnut aineistoja, muokannut rakennetta ja kirjoittanutkin useita lukuja.
Mutta tärkeintä on, että olen päässyt sisälle työhön. Olen innostunut siitä ja opin jatkuvasti lisää.

Siksi kesä tuntuu niin upealta mahdollisuudelta kirjoittaa.

Mutta käytännössä olen lupautunut ja sitoutunut kesän aikana kirjoittamaan myös muuta. Viimeistelemään yhden artikkelin. Kirjoittamaan kokonaan uuden artikkelin. Kirjoittamaan useita tekstejä yhteiseen kirjaprojektiin.

Ne ovat kaikki kiinnostavia haasteita, mutta vievät aikaa kirjalta, johon haluaisin keskittyä.

Ehkä on järkevintä jakaa kesä – lyhyt kesä – pienempiin paloihin ja keskittyä aina yhteen tekstiin kerrallaan. Näin voin pyhittää – asettaa erilleen – yhden osan vain tietokirjaani varten.

Ja aikaa pitää jättää myös puutarhajuhliin, merellisiin piknik-retkiin ja kallionkolossa istuskeluun.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s